مطالب ثبت اختراع

دانستنی های ثبت اختراع ملی و بین المللی

مطالب ثبت اختراع

دانستنی های ثبت اختراع ملی و بین المللی

در این وبلاگ مطالبی در خصوص ثبت اختراع در کشور ایران و دیگر کشور ها درج میشود.

  • ۰
  • ۰
ثبت اختراع در کرج استان البرز

زمانی که ایده ای به ذهن فرد میرسد، باید فرآیند ثبت اختراع را برای تبدیل ایده به دارایی فکری سپری کند. موسسه نوفن خدمات ثبت اختراع در کرج استان البرز را ارائه میدهد.

پس از این که یک ایده برای برطرف کردن مشکلی در صنعت به ذهن وی میرسد در اولین اقدام باید سابقه افشاء آن ایده را بررسی کند. این بررسی به این معنا نیست که در سایت های تولید کننده محصول به دنبال کالای تولید شده بگردد. جستجو ابتدا باید از سایت های اداره ثبت اختراعات آغاز شود.

اداره ثبت اختراع ایران، امکان جستجو در اختراعات را فراهم کرده است که برای شروع میتوان در این سایت راه حل های قبلی ارائه شده برای مشکل مورد نظر را بررسی نمود. چنانچه فرد به راه حل مشابهی برخورد کرد، باید جزئیات پرونده را دانلود و بررسی نماید چرا که امکان دارد روش برطرف کردن مشکل با روش او متفاوت باشد که در این صورت روش او نیز قابل ثبت است.

پس از اطمینان از جدید بودن اختراع، باید تحقیقات خود را در پرورش ایده اولیه ادامه داده و طرح پخته تری را آماده کند. سپس باید مدارک ثبت اختراع را بر اساس استاندارد های اداره ثبت آماده نماید. عدم انجام صحیح این مرحله، حتی در صورت دریافت گواهی ثبت میتواند حمایت کامل از اختراع را به همراه نداشته باشد. همچنین روند ثبت را به درازا خواهد کشاند. توصیه میشود در تهیه مدارک ثبت اختراع از یک کارشناس این امر کمک بگیرد....

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی