مطالب ثبت اختراع

دانستنی های ثبت اختراع ملی و بین المللی

مطالب ثبت اختراع

دانستنی های ثبت اختراع ملی و بین المللی

در این وبلاگ مطالبی در خصوص ثبت اختراع در کشور ایران و دیگر کشور ها درج میشود.

  • ۰
  • ۰

ثبت اختراع ایرانمخترعانی که می خواهند از امتیازات مالکیت اختراع در کشورمان بهره مند شوند می توانند تقاضای خود را به اداره ثبت اختراع ایران واقع در مرکز مالکیت فکری سازمان ثبت اسناد و املاک کشورارائه دهند. این اداره زیر مجموعه ی قوه قضاییه  بوده و در حال حاضر در تهران، ضلع شمالی پارک شهر،  واقع است.

تقریبا تمامی خدمات اداره ثبت اختراعات ایران به صورت غیر حضوری و بر روی پایگاه اطلاع رسانی انجام می شود و نوآوران از سراسر کشور می توانند بسیاری از مراحل ثبت اختراع خود را از سایت این مرکز به آدرس http://iripo.ssaa.ir انجام دهند.

پژوهشگران در این پایگاه می توانند از خدمات جستجوی اختراعات پیشین و همچنین ثبت اظهارنامه اختراع بهره مند گردند. اداره ثبت اختراع ایران مخترع را به یکی از مراکز علمی و پژوهش کشور جهت اخذ استعلام نوآوری اختراع معرفی خواهد نمود.

در پایان مراحل ثبت اختراع، متقاضی باید جهت تشکیل پرونده فیزیکی به اداره ثبت و روزنامه رسمی مراجعه کرده و گواهی ثبت اختراع خود را دریافت کند.

  • ۹۶/۰۷/۱۳
  • بیژن نصیری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی